Kenny Garrett

Kendrick Scott – perkusista, do którego należy teraźniejszość

Kto jest najlepszym perkusistą młodego pokolenia? O ile niełatwo odpowiedzieć na takie pytanie, to przyjemnie powymieniać nazwiska, które mogłyby do tego miana pretendować. Niektórzy z Państwa wspomnieliby być może Erika Harlanda, inni Ronalda Brunera Jr., ktoś najpewniej – i to nie tylko z patriotycznego obowiązku – wymieniłby jakieś polskie nazwisko. Nie zdziwiłoby mnie wcale, gdyby wśród tych muzyków znalazł się także 44-letni Kendrick Scott.

Jeden z najświetniejszych kontrabasistów jazzowych Charnett Moffett nie żyje.

Smutna wiadomość dla świata jazzu. 11 kwitnia w skutek zawału serca zmarł jeden z najwspanialszych wirtuozów kontrabasu i ogromnie ceniony muzyk sesyjny Charnett Moffet. Jak poinformowała żona i współpracowniczka muzyczna Charnetta, Jana Herzen, muzyk zmarł w szpitalu Uniwerstyteckim w Stanford. Prywatna ceremonia pogrzebowa odbędzie się 24 kwienia w Californii.

Sounds From The Ancestors

I oto ubiegły rok przyniósł kolejną płytę od kolejnego pobłogosławionego przez Milesa Davisa muzyka cieszącego się sławą i respektem całej rzeszy fanów, a mianowicie Kenny’ego Garretta. Kim jest Garrett nie ma powodu tu pisać, bo wiadomo wszystko. Wiadomo również jakie płyty w ostatniej dekadzie albo i dłużej Garret nam przynosi. Dla recenzenta to rzecz trudna. Ponieważ w konfrontacji z jego muzyką taki recenzent staje w obliczu kłopotu, pisać czy nie pisać?

50 Jazz Nad Odrą dnia siódmego i ósmego

Siódmy dzień Jazz nan Odrą był iście amerykański i tak jak same Stany Zjednoczone, zarówno zachwycający, jak i wkurzający. Miks wokalistyki męskiej, młodego nowoczesnego jazzu oraz tego bardziej dojrzałego, miał pewnie pokazać jak bardzo skomplikowanym i złożonym zjawiskiem jest jazz. Czy się udało?
 

Jazz nad Odrą: Kenny Garrett - grając hijiki

Ostatnia płyta Kenny Garretta Pushing The World Away pojawiła się w sklepach w wrześniu ubiegłego roku. Krążek jest trzecim albumem Garretta wydanym przez Mack Avenue Records. Saksofonista, kompozytor, lider zespołu dosłownie jak sugeruje tytuł albumu musiał „odrzucić” niekończący się napływ propozycji i usystematyzować priorytety w swoim kalendarzu tak, by móc zagłębić się w muzyce tworzonej na nową płytę. Na szczęście znalazł czas by wraz ze swoim kwintetem przyjechać do Polski.

Seeds From the Underground

Szerokiej publiczności Kenny Garrett kojarzy się najczęściej z Milesem Davisem. Saksofonista spędził na muzycznym uniwersytecie, jakim musiała być praca z legendarnym trębaczem, pięć lat, towarzysząc Davisowi podczas jego fazy „elektrycznej". Jednak Garrett to nie tylko Miles, ale już zupełnie pokaźny dorobek osobisty. Od czasu jego debiutu „Introducing Kenny Garrett” minęło niemal trzydzieści lat i trzynaście krążków, z których najnowszy zatytułowany jest „Seeds From The Underground”.

Jazzowe listy do Milesa

W miniony weekend w Kielcach odbyła się szósta edycja festiwalu jazzowego „Memorial to Miles”. Odbywa się on zawsze w drugiej połowie września w hołdzie słynnemu trębaczowi, zmarłemu 28 września 1991 roku. Organizatorzy Festiwalu określają to oddawanie hołdu „wysyłaniem listów”, a zapraszają do tych osobistych wypowiedzi gwiazdy światowego formatu. Kielce odwiedziły już bowiem m.in. zespoły Larsa Danielssona, Erika Truffaza, Patricii Barber czy Marcina Wasilewskiego.

Dzień pierwszy: POLSKA WCZORAJ I TERAZ

BieIskiej Zadymki Jazzowej 2013 dzień drugi czyli o tym jak Garrett i Miśkiewicz na "altach"walczyli!

Drugi dzień (środa) Zadymki Jazzowej w Bielsku-Bialej niewątpliwie przyczynił sie do stopienia się całego śniegu w mieście. Dwa gorące koncerty pod nazwą "Bitwa saksofonów - Altissimo!" dali Henryk Miśkiewicz i Kenny Garrett. Tytuł jest nieprzypadkowy, bowiem obaj panowie najchętniej sięgają właśnie po saksofony altowe. Pierwszy na scenie pojawił się nasz saksofonista z projektem Full Drive 3. Wraz z mistrzem zagrali: Artur Lesicki (gitary), Robert Kubiszyn (bas) i Michał Miśkiewicz na perkusji.

Friends

 

Stanley Jordan – wirtuoz gitary, który opanował trudną, ale szalenie efektowną technikę gry tapingowej zamilkł na wiele lat czym zresztą zasmucił swoich fanów nieprzytomnie. Szczególnie myślę tych, którzy mieli okazję widzieć na żywo wyczyny amerykańskiego gitarzysty. Polscy słuchacze także mieli szansę doświadczyć na własne oczy jak to jest gdy staje przed nimi muzyk o niebywałej zręczności i dodatkowo reprezentujący tak olśniewające umiejętności grania na dwóch gitarach jednocześnie.

Standard of Language

Znam takich, którzy na samo hasło "jazz środka" krzywią nosem i wybrzydzają. Ten kierunek w jazzie potrafi zżerać tylko własny ogon - to bodaj najczęściej słyszane zdanie w ich ustach. Czyżby? Płyta Kenny Garretta pod względem jakichkolwiek nowości nie prezentuje niczego ciekawego. I cóż z tego, skoro fan jazzu może na niej znaleźć naprawdę kawał wspaniałego jazzu.