Rudi Mahall

Free Flow najnowszy album kwartetu Schlippenbach / Altschul Quartet feat. Joe Fonda and Rudi Mahall

Żadnego z muzyków nie trzeba nikomu przedstawiać Alexander von Schlippnebach to jeden z ojców wolnej muzyki improwizowanej, wielki znawca twórczości Theloniousa Monka i znakomity mistrz fortepianu oraz architekst wspaniałej Glob Unity Orchestra, Barry Altschul współzałożyciel pierwszego wielkiego kwartetu Anthony'ego Braxtona, przyjaciel i muzyczny towarzysz Sama Riversa, Chicka Corei, Roswella Rudda, Dave'a Liebmana, Barre'go Phillipsa, Kenny'ego Wheelera, Andrew Hilla, Sonny'ego Crissa, Hamptona Hawesa i Lee Konitza oraz jeden z największych perkusistów w historii muzyki jazzowe

Drumming Now! Relacja z drugiej edycji Festiwalu Muzyki Spontanicznej w Dragonie

Druga edycja Festiwalu Muzyki Spontanicznej w poznańskim Dragonie za nami. Tym razem – z racji wybitnej reprezentacji perkusjonalistów – nazwana została Drumming Now!

Peter Brötzmann w Pardon To Tu – dzień 2

Wizyty Petera Brotzmanna to coś więcej niż koncerty. Więcej niż muzyka ze sceny, więcej niż przepełnione sale. To w ogóle więcej. Można by nawet zaryzykować twierdzenie, że to w całej rozciągłości jedna wielka wartość dodana. Wiele osób przekonało się o tym na swój sposób.

FUSK - relacja z koncertu w Pardon To, Tu

W sobotni, jeden z pierwszych mroźnych, właściwie już zimowych, wieczorów mogliśmy być świadkami, jak na scenie Pardon To, Tu zaprezentował się FUSK. Liderem projektu jest duński perkusista Kasper Tom, który jest również autorem większości kompozycji. Towarzyszyli mu europejscy soliści jazzowi: Rudi Mahall (klarnet basowy), Philipp Gropper (saksofon) oraz Andreas Lang (kontrabas). Kto jest kim można poczytać na łamach jazzarium.pl, więc daruję sobie szczegóły biograficzne.

Rudi Mahall i FUSK w Jazz Clubie Bagatella

W czwartkowy wieczór zespół Fusk w darłowskim Jazz Clubie Bagatella zaprezentował materiał z debiutanckiego albumu tej grupy wydanego w 2011 dla Why Play Jazz (RS005), jak również premierowe kompozycje Suburbia Surreal, Buzz, Lufthafen. Muzycy planują jesienią bieżącego roku nagranie kolejnego materiału w tym składzie i wyruszenie w trasę koncertową.

Contemporary Quartet plays music of Bacewicz, Kisielewski, Komsta, Lutosławski, Penderecki

Wydarzenie. Zanim jeszcze płyta ta się ukazała, stała się już legendą, wydarzeniem właśnie. Legend się nie recenzuje. One się nie poddają recenzjom. Przeczytajcie zatem jedynie kilka luźnych refleksji, jakie pozostawia we mnie słuchanie tej płyty. Dlaczego wydarzenie? Bowiem, to pierwsze od trzydziestu lat sięgnięcie po muzykę Krzysztofa Pendereckiego i wykorzystanie jej jako materiału do jazzowego przetwarzania.

Duet For Eric Dolphy

Lubię Dolphy'ego. I to nie tylko jego grę, ale i jego kompozycje. Wcale też nie twierdzę, że jedynie Dolphy dobrze gra Dolphiego, a pozostali czynią to źle. Ot, chociażby płyta Jerome Harrisa sprzed kilku lat dla New Worldu. Nie uważam też, że mały skład - duet - jest zbyt małym dla grania jazzu. Są rewelacyjne przykłady takiego grania. By nie sięgać daleko, wystarczy przywołać z naszego podwórka duety Możdżera.

Plays Fats Waller

Kiedy Aki Takase nagrywała w 2002 r. płytę St. Louis Blues poświęconą utworom W.C. Handy’ego i zaprosiła do współpracy Rudi Mahalla, Paula Lovensa, Nilsa Wograma, Thomasa Herberera i Freda Fritha pomyślałem: „To pewnie jednorazowe zdarzenie”.