Może i Archie Shepp gra dziś łagodniejszą muzykę, niż ostre free z lat 60., ale dusza prawdziwego wojownika w nim nie umarła. Ale przecież to nie tylko legenda saksofonu, jeden z ostatnich Wielkich, ale też jeden z najbardziej rozpolitykowanych artystów w historii jazzu (dość przypomnieć słynny cytat, że „jego saksofon jest jak karabin maszynowy”). W naszej rozmowie wszystko zaczęło się od niewinnego pytania o to, czy jazz nie zaczął przypominać muzyki klasycznej. Skończyło się wielką dyskusją i próbą odpowiedzi na pytanie - czy jazz ma kolor.
Directions in Music to bez wątpienia jedno z najciekawszych wydarzeń ostatnich lat na krakowskiej scenie jazzowej. Po dłuższej przerwie Paweł Kaczmarczyk powrócił ze swoim cyklem koncertów, podczas których w towarzystwie wybitnych polskich muzyków przedstawia twórczość jazzowych legend. 16-lecie kultowego krakowskiego klubu Harris Piano Jazz Bar utalentowany krakowski pianista uczcił przypominając słuchaczom repertuar Elvina Jonesa i Stana Getza.
Mamy przed sobą płytę zawierającą materiał, na który trzeba było czekać aż 14 lat licząc od chwili nagrania, a 12 od śmierci Getza. Herb Alpert, będący producentem tej zrealizowanej w marcu 1989 r. przez A&M, a zarazem producent pośmiertnego albumu, przyznał, że materiał z tej sesji gdzieś się zapodział, wszyscy bowiem byli bardzo zaangażowani w produkcję ambitnego albumu „Apasionado”.