Wygraj książkę "My, Saksofon" Jacka Delonga!

Autor: 
Redakcja

Obiecaliśmy i dotrzymujemy słowa, czas zatem na otwarcie kolejnego worka z jazzowymi prezentami! Od dzisiaj do środy zapraszamy naszych Czytelników do udziału w trzech konkursach, w których do zdobycia prawdziwe rarytasy w postaci książek wydanych w tym roku przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne S.A., a mianowicie: „My, Saksofon” Jacka Delonga, „Grać pierwszy fortepian. Rozmowy z Adamem Makowiczem” Marka Strasza i "Jazzowisko Trójmiasta. Historia jazzu w Gdańsku, Gdyni i Sopocie 1945-2010" Stanisława Danielewicza.  

Już dzisiaj do wygrania książka Jacka Delonga „My, Saksofon”. Książka powędruje do osoby, która jako pierwsza prześle prawidłową odpowiedź na pytanie:

Który ze znanych polskich saksofonistów studiował w łódzkiej filmówce?

Odpowiedź prosimy wysłać na adres: jazzarium@jazzarium.pl

Bardzo prosimy w temacie maila wpisać tytuł książki oraz podać adres wysyłkowy.

„Autor publikacji, znany saksofonista, zabiera czytelników w niezwykłą podróż w czasie śladami tego instrumentu. Ta muzyczna wyprawa odtwarza ponad 160-letnią historię saksofonu, pokazując jego podwójne oblicze. Poszczególne rozdziały przenoszą czytelników m.in. do warsztatu genialnego konstruktora Adolfa Saksa, w miejsca występów wojskowych orkiestr dętych, ale także do klubów jazzowych, na dancingi oraz do szkół muzycznych na różnych kontynentach. Odbiorcy książki Jacka Delonga stają się świadkami burzliwego rozwoju saksofonu. Każdy nieomal na własne oczy może zobaczyć, jak instrument ten wymyka się z wojskowych koszar, by oderwać się od marszowego tempa i potańczyć w pobliskiej spelunce. Ten nieprzyzwoity występek prawie przekreśla jego karierę. Z czasem jednak udaje mu się zrehabilitować i nawet uzyskać pozwolenie na grę w orkiestrze symfonicznej. Poza tym trafia też do szkół muzycznych wszystkich szczebli. Mimo to, jego dwoisty charakter nie przestaje budzić emocji. Dowodem jest przywoływany przez autora spór klasyków z jazzmanami. Kresem wyprawy jest rok 2011, w którym to artyści jazzowi nie są już samoukami, a muzycy klasyczni zrywają ze swoimi sztywnymi regułami. Wciąż jednak istnieje jeszcze wiele nieprzebytych dróg, bo do tej pory żadnemu saksofoniście nie udało się całkowicie wykorzystać wszechstronności tego instrumentu. Przejrzysty podział na rozdziały pozwala wielokrotne powracać do lektury dowolnie wybranego etapu rozwoju saksofonu. Kolorowe ilustracje, dyskografia (płyty wspomniane w pracy) oraz indeks osób niczym pamiątki z dotychczasowych podróży stanowią doskonałe uzupełnienie tej publikacji.” [PWM]