Nowa płyta kwartetu Dokalski/Cieślak/Miarczyński/Steinbrich już w sklepach

Autor: 
Red. (materiały prasowe)
Autor zdjęcia: 
Paweł Waga / DDK Węglin
Od wczoraj, 26 września, dostępna jest na rynku dwunasta płyta w Katalogu Fundacji Kaisera Söze. Tym razem jest toalbum wartetu Dokalski/Cieślak/Miarczyński/Steinbrich, muzyków których łączy zainteresowanie free jazzem, muzyką improwizowaną, muzyką współczesną oraz tzw. instant composition. Płyta jest podsumowaniem projektu Jacka Steinbricha zrealizowanego w 2016 r. w ramach stypendium Prezydenta Miasta Lublin. Muzycy kilkukrotnie spotykali się w Lublinie, a efektem spotkań były wspólne koncerty i nagranie, które teraz trafia w ręce słuchaczy.

Jak piszę wydawca "Tematy Olgierda oraz wspólnie wyimprowizowane kompozycje tworzą interesującą mozaikę, która dzięki interakcji muzyków i ich bezkompromisowości nabiera spójnego charakteru. Intensywne granie przeplata się z minimalistycznymi kompozycjami, preparacja i sonoryzm idą ramię w ramię z klasycznym podziałem ról instrumentów, free jazz współgra z tematami niemalże filmowymi, a klasyczna produkcja jazzowa łączy się z elementami dubbowo-industrialnymi.

Materiał nagrany został w składzie: Olgierd Dokalski – trąbka, Tadeusz Cieślak – saksofon altowy i sopranowy, Jacek Steinbrich – kontrabas, Jakub Miarczyński – perkusja, instrumenty perkusyjne.

 

Olgierd Dokalski. Muzyk, kompozytor, improwizator. Trębacz samouk. Z wykształcenia cybernetyk, niedoszły antropolog kultury. Urodzony w Warszawie, rocznik ’83. Założyciel i lider czerpiącego z estetyk postrocka, folku i jazzowej awangardy kwintetu Daktari. W 2012 roku powołał do życia polsko-izraelsko-belgijski kwartet nor cold, z którym interpretował sefardyjskie pieśni z Bałkanów z początku XX wieku. Związany także z zespołami kIRk, Msza święta w Altonie, Warsaw Improvisers Orchestra i bootleg-labelem Circon Int. Z powyższymi projektami wydał osiem płyt, m.in. w Multikulti Project, Asfalt Records oraz Requiem Records. 5 kwietnia 2016 roku nakładem Fundacji Kaisera Söze ukazał się jego solowy debiut pt. „Mirza Tarak”, na którym to w formule koncept albumu daje upust swoim kulturoznawczo-genealogicznym zainteresowaniom.

Tadeusz Cieślak. Przedstawiciel młodego pokolenia lubelskich improwizatorów, starając się nie ograniczać poszukuje różnych rodzajów muzycznej ekspresji. Gra na saksofonie altowym. Lider zespołu Tadeusz Cieślak Trio, członek 3275kg Orchestra, czynnie udziela się w zespołach Sekta Denta, Betanjehu oraz Cząstki Elementarne. Współtwórca niezależnej wytwórni Centrum Badania Możliwości oraz dyrektor artystyczny I Kongresu Aleatorystów. Brał udział w wykonaniach dzieł Corneliusa Cardew oraz warsztatach soundpaintingu Waltera Thompsona.

Jakub Miarczyński. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu, muzyk, perkusista, improwizator grający głównie w zespołach wykonujących szeroko pojętą muzykę jazzową, udzielający się sesyjnie, mający epizody w teatrze i kinie, nie tylko jako instrumentalista czy kompozytor, ale również jako aktor. Współpracował między innymi z Teatrem Starym w Krakowie i teatrem z Wuppertalu. Brał udział w wielu warsztatach muzycznych, między innymi prowadzonych przez nowojorską School for Improvisational Music, regularnie występuje w kraju i za granicą. Kocha muzykę niosącą ze sobą autentyczne emocje, bez względu na gatunek czy stylistykę.

Jacek Steinbrich. Kontrabasista i gitarzysta zainteresowany różnymi gatunkami muzycznymi, takim im jak punk, blues, minimalizm, jazz, free jazz, muzyka współczesna i klasyczna. Jacek współpracuje z różnymi grupami, m.in. polsko-irlandzką free jazzową Re.mus, surf-psychodeliczną Braces Are Beautiful, a także kolektywem Cząstki Elementarne. Jacek brał udział w wielu warsztatach muzyki jazzowej i improwizowanej i dotarł do finału konkursu kompozytorskiego Cage 1,2,3.