Night With Experimental Music And Dance" (Tadeusz Sudnik / Iwona Jędruch / Michael Zerang)

Miejsce: 
Pardon To Tu, Warszawa
Data: 
12.02.2014
Godzina: 
20.30
Czas trwania: 
30.01.2014

Wyjątkowe spotkanie na scenie Pardon, To Tu. Oto spotykają się trzy wielkie indywidualności.

 

Tadeusz Sudnik - electronics

Iwona Jędruch - violin, voice, conch shell, percussion

Michael Zerang - percussion

 

+ special guest for the 2nd set,

Kasia Rosochowicz - dance Butoh

Dominik Strycharski - recorder

 

Tadeusz Sudnik – polski reżyser dźwięku, performer, kompozytor, założyciel Studia Dźwięków Niemożliwych. Pracował w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia, nagrywał muzykę filmową i baletową, elektroniczną, teatralną i etniczną. Pracował dla festiwalu muzyki współczesnej Warszawska Jesień i dla PTMW. Projektował dźwięk dla Double Opera HEARTPIECE wystawianej w galerii The Kitchen w Nowym Yorku. Nagrywał z Freelectronic Tomasza Stańki. Członek grupy Kawalerowie błotni (2001) – wraz Jerzym Kornowiczem, Mieczysławem Litwińskim, Ryszardem Lateckim, Krzysztofem Knittlem i Tadeuszem Wieleckim – łączącej tradycję free-jazzową z komponowaniem i działaniami intuicyjnymi w nietypowych miejscach: lasach, na łąkach. Współpracował z Tomaszem Stańką, Dom Um Romao z zespołu Weather Report, Sonnym Sharrockiem, Garym Thomasem (współpracownikiem Milesa Davisa i Johna McLaughlina), Adrianem Mearsem, Peterem Gigerem, Apostolisem Anthimosem, Andrzejem Mitanem, Januszem Skowronem, Michałem Miśkiewiczem, Helmutem Nadolskim, Włodzimierzem Kiniorskim, Jakubem Sienkiewiczem, Aleksandrem Koreckim, Andrzejem Przybielskim, Adamem Pierończykiem, Krzysztofem Knittlem, Mieczysławem Litwińskim. Jego zainteresowania skupiają się na syntezatorach analogowych, elektronicznych urządzeniach przekształcających, efektów dźwiękowych natury.

Iwona Jędruch – jej muzyka tak nietypowa i współcześnie rzadko spotykana - łączy w sobie pewien empatyczny mistycyzm wraz z odległą głębią, której wydobycie stanowi zarazem doskonałe odzwierciedlenie wewnętrznych przestrzeni Artystki. Jest więc nie tyle improwizacją, lecz przede wszystkim dryfowaniem po falach dźwięku, a często nawet wraz z nimi, gdy pełna synchronizacja z charakterystycznym uniesieniem zdaje się w całości przenikać nasze zmysły. Uderzenie w gong, wypływający z konchy głos, magiczne dzwoneczki czy wreszcie misy tybetańskie wibrują obliczem natury, nie zawsze - rzecz jasna - w tonie radosnym. Harmonia ta zostaje przez Iwonę Jędruch, z premedytacją jak mniemam, doskonale uchwycona, przez co i wspomniana na początku głębia wędrować może wraz z najskrytszymi dźwiękami misterium... (Stanley Devine)

Michael Zerang - perkusista, perkusjonalista. Rodzice amerykańskiego muzyka pochodzenia asyryjskiego urodzili się w Iranie (ojciec) i w Iraku (matka). Od 1976 r. Zerang rozwija swą karierę muzyka, kompozytora i producenta. Jest aktywny na polu muzyki improwizowanej, free jazzu i muzyki współczesnej. Trzykrotnie otrzymał prestiżową nagrodę Joseph Jefferson Awards za oryginalne kompozycje muzyki teatralnej (1996, 1998 i 2000). W swojej dyskografii posiada ponad 60 nagrań, począwszy od 1982 r. W latach 1985-1989 był dyrektorem artystycznym Link's Hall Performance Series, w której był producentem ponad 300 koncertów jazzowych, tradycyjnej muzyki etnicznej oraz muzyki elektronicznej. W latach 1994-1996 organizuje koncerty w Cafe Urbus Orbis, a od roku 2001 we własnym The Candlestick Maker in Chicago's Albany Park. Podczas swej kariery Zerang współtworzył i koncertował w licznych formacjach: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, Broken Wire. Współpracował z wybitnymi muzkami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop. Jest nie tylko wybitnym perkusistą o oryginalnym brzmieniu, ale także cenionym pedagogiem wykładającym na licznych uczelniach i kursach.Wyjątkowe spotkanie na scenie Pardon, To Tu. Oto spotykają się trzy wielkie indywidualności.

 

Tadeusz Sudnik - electronics

Iwona Jędruch - violin, voice, conch shell, percussion

Michael Zerang - percussion

 

+ special guest for the 2nd set,

Kasia Rosochowicz - dance Butoh

Dominik Strycharski - recorder

 

Tadeusz Sudnik – polski reżyser dźwięku, performer, kompozytor, założyciel Studia Dźwięków Niemożliwych. Pracował w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia, nagrywał muzykę filmową i baletową, elektroniczną, teatralną i etniczną. Pracował dla festiwalu muzyki współczesnej Warszawska Jesień i dla PTMW. Projektował dźwięk dla Double Opera HEARTPIECE wystawianej w galerii The Kitchen w Nowym Yorku. Nagrywał z Freelectronic Tomasza Stańki. Członek grupy Kawalerowie błotni (2001) – wraz Jerzym Kornowiczem, Mieczysławem Litwińskim, Ryszardem Lateckim, Krzysztofem Knittlem i Tadeuszem Wieleckim – łączącej tradycję free-jazzową z komponowaniem i działaniami intuicyjnymi w nietypowych miejscach: lasach, na łąkach. Współpracował z Tomaszem Stańką, Dom Um Romao z zespołu Weather Report, Sonnym Sharrockiem, Garym Thomasem (współpracownikiem Milesa Davisa i Johna McLaughlina), Adrianem Mearsem, Peterem Gigerem, Apostolisem Anthimosem, Andrzejem Mitanem, Januszem Skowronem, Michałem Miśkiewiczem, Helmutem Nadolskim, Włodzimierzem Kiniorskim, Jakubem Sienkiewiczem, Aleksandrem Koreckim, Andrzejem Przybielskim, Adamem Pierończykiem, Krzysztofem Knittlem, Mieczysławem Litwińskim. Jego zainteresowania skupiają się na syntezatorach analogowych, elektronicznych urządzeniach przekształcających, efektów dźwiękowych natury.

Iwona Jędruch – jej muzyka tak nietypowa i współcześnie rzadko spotykana - łączy w sobie pewien empatyczny mistycyzm wraz z odległą głębią, której wydobycie stanowi zarazem doskonałe odzwierciedlenie wewnętrznych przestrzeni Artystki. Jest więc nie tyle improwizacją, lecz przede wszystkim dryfowaniem po falach dźwięku, a często nawet wraz z nimi, gdy pełna synchronizacja z charakterystycznym uniesieniem zdaje się w całości przenikać nasze zmysły. Uderzenie w gong, wypływający z konchy głos, magiczne dzwoneczki czy wreszcie misy tybetańskie wibrują obliczem natury, nie zawsze - rzecz jasna - w tonie radosnym. Harmonia ta zostaje przez Iwonę Jędruch, z premedytacją jak mniemam, doskonale uchwycona, przez co i wspomniana na początku głębia wędrować może wraz z najskrytszymi dźwiękami misterium... (Stanley Devine)

Michael Zerang - perkusista, perkusjonalista. Rodzice amerykańskiego muzyka pochodzenia asyryjskiego urodzili się w Iranie (ojciec) i w Iraku (matka). Od 1976 r. Zerang rozwija swą karierę muzyka, kompozytora i producenta. Jest aktywny na polu muzyki improwizowanej, free jazzu i muzyki współczesnej. Trzykrotnie otrzymał prestiżową nagrodę Joseph Jefferson Awards za oryginalne kompozycje muzyki teatralnej (1996, 1998 i 2000). W swojej dyskografii posiada ponad 60 nagrań, począwszy od 1982 r. W latach 1985-1989 był dyrektorem artystycznym Link's Hall Performance Series, w której był producentem ponad 300 koncertów jazzowych, tradycyjnej muzyki etnicznej oraz muzyki elektronicznej. W latach 1994-1996 organizuje koncerty w Cafe Urbus Orbis, a od roku 2001 we własnym The Candlestick Maker in Chicago's Albany Park. Podczas swej kariery Zerang współtworzył i koncertował w licznych formacjach: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, Broken Wire. Współpracował z wybitnymi muzkami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop. Jest nie tylko wybitnym perkusistą o oryginalnym brzmieniu, ale także cenionym pedagogiem wykładającym na licznych uczelniach i kursach.