MUNIAK / GALAS / SKOLIK SPECIAL TRIO J

Zdjęcie: 
Miejsce: 
Blue Note, Poznań
Data: 
21.06.2013

MUNIAK / GALAS / SKOLIK SPECIAL TRIO

JAZZ TOP W BLUE NOTE

JANUSZ MUNIAK - jedna z najbarwniejszych postaci polskiego jazzu. Absolwent krakowskiej średniej szkoły muzycznej. Zadebiutował w 1960 roku w lubelskim zespoleWitolda Miszczaka. Zespół okazał się dobrą szkołą jazzowego grania: Muniak został zauważony i zaproszony do zespołu Tomasza Stańki – Jazz Darings. Sukcesem okazał się dla muzyka występ w 1964 r. z kwintetem Andrzeja Trzaskowskiego na festiwalu Jazz Jamboree. W 1967 r. powrócił do kwintetu Tomasza Stańki. Koncerty z zespołem Stańki nie przeszkodziły Muniakowi we współpracy z m. in. Krzysztofem Komedą, zespołami Jana Ptaszyna Wróblewskiego (Studiem Jazzowym PR, SPPT Chałturnik) i kwartetem Jana Jarczyka. Dopiero po kilku latach, jako w pełni ukształtowany muzyk, zdecydował się prowadzić własne zespoły. W roli lidera wystąpił po raz pierwszy w 1976 r. z autorskim kwintetem, do którego pozyskał zdolnych muzyków młodego, jazzowego pokolenia: perkusistę Jerzego Bezuchę, gitarzystę Marka Blizińskiego, basistę Andrzeja Dechnika i pianistę Pawła Perlińskiego. Po kilku sezonach (w 1979 roku) Muniak utworzył autorski kwartet (z gitarzystą Jarosławem Śmietaną). Standardowy kwartet stał się dla saksofonisty możliwością realizacji najbardziej karkołomnych, jazzowych aspiracji. Przez zespoły Muniaka „przewinęli się” najwybitniejsi polscy jazzmani. Współpracował również z zagranicznymi muzykami, m.in.: perkusistami George’m Brucknerem, Dirkem A. Dhonau,trębaczami – Tedem Cursonem, Donem Cherry, Freddie’m Hubbardem, saksofonistami – Hankiem Mobley’em i Charlie’m Venturą oraz pianistami – Hankiem Jonesem, Gerdem Schullerem. W roku 1990 i w latach 2006-2007 zwyciężał w ankiecie Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategorii saksofon tenorowy. Od 1992 prowadzi w Krakowie Jazz Club U Muniaka, gdzie bardzo często zaprasza do współpracy młodych muzyków

KAJETAN GALAS – organista i pianista, absolwent Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej pod kierunkiem Wojciecha Groborza; student Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Piotra Wyleżoła oraz ArtEZ Enschede, kształcącej w kierunku organów Hammonda. Wystepuje jako członek wielu zespołów i sideman, tworzy własne projekty – głównie tria organowe i (lub) fortepianowe. Współpracował m.in. z Bartkiem Staromiejskim, Szymonem Miką, Oktawią Kawęcką, Cezarym Konradem, Pawłem Dobrowolskim, Marcinem „Ułanem” Ułanowskim, narodową orkiestrą Sinfonia Varsovia i innymi. Zapalony propagator nieco zapomnianego już brzmienia organów Hammonda.

AREK SKOLIK – należy do grona muzyków, którzy nie starają się być nowatorscy za wszelką cenę, raczej chyli czoła przed dziesięcioleciami tradycji, starając się wpisać w nią swój muzyczny temperament. Lista muzyków, z którymi współpracował jest imponująca: Lee Konitz, Janusz Muniak, Tomasz Gwinciński, Leszek Możdżer, Maciek Sikała, Tomasz Szukalski, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Krzysztof Popek, Jerzy Milian, John Zorn, Steve Logan, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Tymon Tymański, Jan Ptaszyn Wróblewski, Jacek Niedziela, Wojciech Niedziela, Shakin Dudi, Jarosław Śmietana, Nigel Kennedy, Wojciech Karolak, Piotr Cieślikowski, Stanisław Soyka. Od lat zajmuje czołowe miejsca w ankiecie pisma Jazz Forum w kategorii perkusista jazzowy.

Blue Note, g. 20:00

Bilety: 40 zł – miejsca siedzące, 25 zł – wejściówki