Jerzy Mazzoll & Tomasz Sroczyński/Jerzy Mazzoll & Konrad Kucz [z cyklu Art Rhythmic Dialogues / Półkolonie Warszawskie]

Zdjęcie: 
Miejsce: 
Pardon, To Tu!, Warszawa
Data: 
30.07.2013
Godzina: 
20:30
 
O PROJEKCIE:
 
W nawiązaniu do słynnego dzieła Kandyński'ego „Punkt i linia w przestrzeni” oraz do stwierdzenia Bogusława Schaeffera na temat prac Jerzego Nowosielskiego, iż są one znakomicie zapisanymi partyturami, pragniemy zainicjować dyskusję na temat interpretacji dzieł wizualnych (nie zależnie od tego, w jakiej formie są one dziś prezentowane), jako systemu znaków mających odzwierciedlać DŹWIĘK. 
 
Pierwszym z etapów w tej pracy może być seria improwizowanych koncertów, które rozpoczęły się w CZARNA.bar a odbywały się w całej Warszawie. Na przestrzeni kilku tygodni odbyły się koncerty, w których Jerzemu Mazzollowi partnerowały specjalnie zaproszeni improwizujący muzycy, producenci, mistrzowie elektroniki oraz debiutanci wskazujący kierunek rozwoju współczesnej muzyki improwizowanej. Partyturę stanowiły dzieła sztuki.
 

 

Jerzy Mazzoll 
 
Wirtuoz klarnetu basowego sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie, odciął się jednak od tego nurtu tworząc ideę Arhythmic Perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce. 
 
Na początku lat 90tych spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal Company Weeks. Producentem jego pierwszej płyty Perplex był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda i Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. 
 
Tworzy festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach. Wydał 12 płyt, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Lata 2012 i 2013 są czasem jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno jego płyty: Minimalover, Jeden dźwięk i Pan Bóg oraz oczekiwana Responsio Mortifera. Obecnie można go spotkać podczas serii koncertów, które daje wraz ze swoim trio i podczas "2 Nights with Peter Brötzmann", ktore sie odbeda 07/08.08.2013 w "Pardon, To Tu".
 
Tomasz Sroczyński
 
producent i instrumentalista udzielający się na płaszczyźnie muzyki współczesnej, ludowej oraz elektronicznej. Jako skrzypek jest w stanie zastąpić duży skład kameralny, tworząc nieograniczone i nieprzewidywalne ściany dźwięku przy wykorzystaniu harmonizera oraz szeregu odpowiednich efektów. 
 
Jednym z istotnych elementów formy jego gry, jest improwizacja, która w połączeniu z samplerem i misternie przygotowanymi warstwami elektroniki tworzy unikalna jakość. Jako kompozytor tworzy on wiele utworów, których zakres muzyczny jest właściwie nieprzewidywalny. Na przestrzeni lat nawiązał współprace z wieloma artystami sceny offowej, eksperymentalnej, elektronicznej i popowej. Są to m.in. Jerzy Mazzoll, Marek Pospieszalski, Jacek Sienkiewicz, Qba Janicki, Bartłomiej Chmara. 
 
Bardzo istotnym owocem jego artystycznych działań jest współpraca z wokalistka Ewą Prus, z którą obecnie przygotowuje materiał live, w którym prezentować będą swoje kompozycje osadzone w mocnym techno house'owym brzmieniu. W połowie 2012 r w kooperacji z duetem Chmara Winter wydali płytę EP pt: "F me", w wytworni Pets Recordings. Na początku 2013 roku ukazała się jego płyta solowa wydana pod skrzydłami cenionej wytwórni Jacka Sienkiewicza - Recognition Records.
 
Konrad Kucz
 
absolwent wydziału grafiki warszawskiej ASP. Od ponad dwudziestu lat związany z muzyczną sceną ambient, choć działa w różnych środowiskach, co sprawia, że trudno jednoznacznie sprecyzować obszar jego działalności. 
 
Współtwórca klubowego FUTRA, członek industrialnej grupy NEMEZIS, współautor projektu KUCZ/KULKA. Przyznaje się do inspiracji twórcami takimi jak BRIAN ENO, ARVO PäRT, GÓRECKI, MORTON FELDMAN. Z grupą NEMEZIS zrealizował eksperymentalny projekt z wykorzystaniem muzyki PAWŁA MYKIETYNA.